صفحه اصلی > اخبارسلامت 


  چاپ        ارسال به دوست

معاون بهداشتی دانشگاه خبر داد

رضایت مندی مردم از خدمات بهورزان در خانه های بهداشت 97% و از خدمات مراقبین سلامت در پایگاههای سلامت 98% می باشد

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت استان، طبق سامانه نظرسنجی پیامکی وزارت بهداشت(حوزه معاونت بهداشت) میزان رضایت مندی مردم از خدمات بهورزان در خانه های بهداشت روستاها 97% و از خدمات مراقبین سلامت در پایگاههای سلامت شهری 98% می باشد دکتر کرمی؛ معاون بهداشتی دانشگاه در این باره گفت: ارزیابی رضایتمندی مردم از خدمات بهداشتی از طریق سامانه نظرسنجی پیامکی در اواخر اسفند ماه سال 1396 آغاز شده است و مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه ارتقای نظام پایش و ارزشیابی خدمات بهداشتی، نظارت مردم بر ارائه خدمات، ارتقای کیفیت مداخله ها و در نهایت افزایش رضایتمندی مردم در حوزه بهداشت و سلامت کشور می باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان بیان نمود :در این راستا پس از مراجعه مردم به واحدهای بهداشتی و دریافت خدمات، از طریق سامانه نظرسنجی به شماره 100035 از مراجعه کنندگان به صورت پیامک نظرسنجی صورت می پذیرد.گیرندگان خدمت یکی از گزینه ها شامل عدد 1(رضایتمندی) عدد 2(نارضایتی) و یا عدد 3(عدم دریافت خدمت) را انتخاب و ارسال می نمایند در خصوص خدمت گیرندگانی که گزینه 2 یا 3 را انتخاب نموده اند نیز شیوه ارزیابی خاصی تعریف گردیده است. به نحوی که کارشناسان ارزیاب نظرسنجی که افرادی آموزش دیده می باشند با این دو گروه از خدمت گیرندگان تماس تلفنی برقرار نموده و دلایل آنان را مبنی بر عدم رضایت یا عدم دریافت خدمت ثبت و بررسی می نمایند  علل نارضایتی می تواند از مدیریت شبکه تا مدیریت واحد ارائه خدمت، امکانات فیزیکی، شخص ارائه دهنده خدمت باشد. به این طریق تک تک موارد عدم رضایت و عدم دریافت خدمت ثبت و در نهایت به منظور انجام اصلاحات لازم  و نیز افزایش کیفیت خدمات و رضایت مندی مراجعین، برنامه ریزی و مداخلات اجرایی انجام می پذیرد.

وی افزود: کارشناسان فنی برنامه و ارائه دهندگان خدمت از طرق مختلف مانند: نصب تراکت، اطلاع رسانی و آموزش به خدمت گیرندگان و غیره سعی نموده که آنان را به مشارکت در این نظرسنجی  و ارسال پاسخ صحیح دعوت نمایند.

کرمی ادامه داد :به امید خداوند متعال و با مشارکت موثر مردم فهیم در این زمینه، نظام ارائه خدمات بهداشتی کشور بتواند نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کرده و با شناسایی و اصلاح  مشکلات موجود میزان رضایت مندی گیرندگان خدمت را افزایش دهد و در دستیابی به بهبود کیفیت خدمات و شاخص های سلامت جامعه گامی اساسی بر دارد کرمی در پایان، از هم استانی های عزیز خواست تا به پیامک های دریافتی پاسخ دهند.

 


١١:٢٦ - 1398/09/21    /    شماره : ١٠٠٤٠٨    /    تعداد نمایش : ١٤٦


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج





نظر شما در مورد فعالیت های حوزه معاونت بهداشت چیست؟

عالی
خوب
متوسط
ضعیف


طرح غربالگری شنوایی نوزادان
طرح غربالگری شنوایی نوزادان
طرح غربالگری شنوایی نوزادان برای نوزادان 3 تا 5 روزه در نزدیکترین محل سنجش محل سکونت
 ٠٨:٤٦ - 1397/07/26 - نظرات : ٠متن کامل >>